Van Cavia tot Anaconda - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cilia - WaarBenJij.nu Van Cavia tot Anaconda - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cilia - WaarBenJij.nu

Van Cavia tot Anaconda

Door: Cilia

Blijf op de hoogte en volg Cilia

21 Februari 2010 | Suriname, Paramaribo

Allereerst bedankt voor de leuke berichtjes van alle kanten!

Hier even een kort berichtje om te melden dat ik weer een nieuw album met allerlei foto’s op de site heb gezet. Het linkje staat onder het kopje reisverslag ‘foto’s’. Afgelopen vrijdag zijn we weer lekker uit eten geweest met z’n allen en daarna op stap geweest. Toen we om half 4 naar huis gingen was er op straat nog een Surinaamse drumband. Echt heel gaaf om te zien hoe ritmisch die mensen zijn, heel erg knap! De volgende morgen hebben we lekker uitgeslapen en we hebben boodschappen gedaan voor ’s avonds. Toen hebben we met z’n allen pannenkoeken gebakken en gegeten. Dat was heel gezellig en ons huisdiertje laat z’n gezicht steeds vaker zien. (het hagedisje uit een eerder verslag) Bijna elke avond loopt hij nu over het plafon.

Nu zijn we net precies terug uit Paramaribo Zoo, de plaatselijke dierentuin. Het plan was om hier met de fiets heen te gaan, maar aangezien het de hele morgen al met bakken uit de lucht kwam hebben we toch maar een taxi gebeld, ideaal!
Toen we aankwamen zagen we een klein knus dierentuintje. Maar wel in een hele mooie omgeving. De dieren in het eerste gedeelte van de dierentuin waren bij ons niet geheel onbekend. Cavia’s, konijnen en koeien hebben we in Nederland immers ook in overvloed.
Even verderop kwamen de bijzondere soorten. Van hele mooie papegaaien tot een soort reuzecavia’s.(zie foto’s) Toen we een stuk van de dierentuin hadden gezien hebben we even wat gedronken en loempia’s gegeten tot iemand plotseling zijn: Aaaah een slang! En wees een paar meter verderop. Iedereen wist niet hoe snel hij op moest staan en zijn camera moest pakken. Iedereen maakte een paar mooie kiekjes en de held van de groep durfde de slang wel even vast te houden. (wij hielden het bij aaien, oftewel even snel aanraken haha) De man vertelde dat ze deze slangen weer los gingen laten in het wild en dat ze er nog wel meer hadden. Als we even meeliepen konden we deze ook nog wel vasthouden. Dus wij als een stelletje toeristen met camera op scherp achter hem aan. We kwamen bij een plek met allemaal terraria waarin slangen zaten. In een van de terraria zat ook nog een blauw vogeltje. Als een retorische vraag vroegen we: ‘Is dat vogeltje prooi? Het antwoord was ja. Waarop iemand zei, neem dan zo’n lelijke huismus, niet zo’n mooie blauwe vogel. Maar de man vertelde dat deze vogels hier voor veel overlast zorgen. Even daarna haalde de man een van de slangen uit het hok en mochten we deze allemaal een voor een vast houden. Dit was echt een: IEEEHH, AAAAH, OOOOH AAAAAAAAH moment, erg spannend! Maar heel erg gaaf, de slangen zijn echt heel gespierd en glad. En nog best zwaar, dat had ik niet verwacht.
De eerste slang die we mochten vasthouden was eigenlijk ongevaarlijk als je maar gewoon rustig bleef en geen onverwachtse bewegingen ging maken, kon er niks gebeuren zei de man. Even daarna haalde hij ook nog een Anaconda (een wurgslang) uit z’n terrarium. Deze mochten de grootste lefgozers ook vasthouden. Deze waren toch iets gevaarlijker omdat ze zich helemaal om je heen gingen klemmen en ze nogal eens kunnen bijten. Toch besloot ik mijn verstand op 0 te zetten en een poging te wagen. De man hield wel de slang achter zijn kaken vast, de rest mocht je dan zelfs vasthouden. Echt heel erg gaaf om te doen! Om een gegeven moment legde hij hem ook om m’n nek, dat was eigenlijk best een lekker gevoel zo’n glibberig ding die over je heen kruipt. Toen ik op een gegeven moment voelde dat hij zich vast ging klemmen om mijn nek heeft de man hem eraf gehaald, dat was niet zo’n pretje meer..
Echt een hele gave ervaring, op naar de volgende!

Liefs Ciel

• 21 Februari 2010 - 20:20

Karin Wolf:

whoeeeeeeeeee lefgozer!!!!!! Wat maak je weer een spannende dingen mee! En zal ik jou ook eens wat spannends vertellen???? HET SNEEUWT HIER ALWEER!!!!!!!! hahahaha Dikke zoen voor jou lieve Ciel!

• 21 Februari 2010 - 20:53

Vera:

wat een gave verhalen weer.. echt tof zeg!

• 21 Februari 2010 - 21:06

Papa:

Hoi Cilia
    Je verhaal weer met veel plezier gelezen. ik zou die wurgslang niet durven vast te pakken.

Kusjes Mama en Papa

• 21 Februari 2010 - 21:27

Mama:

Hoi Cilia, mooie foto's.
    Die witte stranden met die palmbomen schitterend hoor.
    En wat stoer dat je die slangen durft vast te pakken. :>
    Mooi verhaal weer hoor.
    Tot weer horen.

veel liefs mama (A)

• 22 Februari 2010 - 10:27

Jaron:

Wat gaaf! Echt vet zo'n slang om je nek, weet niet of ik het zelf wel had gedurfd... leuk om steeds een verhaaltje te lezen! :). Gaat alles nog goed daar?

x Jaron

• 24 Februari 2010 - 16:45

Eveline:

Heee Ciel!

Ik ben weer op de hoogte;) Wat een lef om die slang vast te houden.. getver;) Knap hoor!
    Ben weer benieuwd, wat de volgende fotoows en verslagen opleveren haha!

Liefs Eveline

• 25 Februari 2010 - 13:24

Wendy:

He ouwe neger!

Wat een verhalen zeg, ontzettend leuk om te lezen!
    Gave foto's ook! Van dat weer en dat strand word ik toch best wel jaloers.. :)

• 25 Februari 2010 - 14:17

Gerrie:

Wat een prachtige verhalen. Je ziet er nog wel een beetje witjes uit vergeleken bij de Surinamers. Ha, ha, ha